Rate la banca (partea a 2-a)

Ziceam zilele trecute de scarba care ma cuprinde cand trebuie sa ma intorc la banca pentru a imi plati ratele. In data de 19 am mers sa cotizez. Se stie, de ce iti e frica nu scapi. Ajung la banca, toate bune si frumoase, bineinteles vreo 3-4 persoane la fiecare dintre cele 2 ghisee unde se pot plati ratele (se putea si mai rau ) , ma asez si eu la unul dintre ghisee, astept vreo 10-15 minute si deja eram al doilea. Deja ma gandeam, hai ca nu e rau in 20 de minute am plecat de aici.

In fata mea era un domn pe la 40-50 de ani, ceva angajat al politiei dupa insigna “lipita” de portofel.  La fel ca si mine tipul era prezent  pentru a se scapa de o rata. Scoate omul bani din buzunar, ii da casieritei, tipa da sa printeze chitanta, dar ce sa vezi, cineva din birouri ( nu de la cele 2 ghisee unde se faceau plati ) a dat un “mic” print de vreo 130-150 de pagini. Bineinteles, banca nu detinea decat o imprimanta functionala, desi erau cate o imprimanta la fiecare ghiseu. Probabil erau folosite pe post de suport de pahar sau piese de arhitectura moderna. Deja tipul din fata mea, politistul, bolborosea ceva injuraturi si mici blesteme, eu il aprobam constiincios. In spatele meu, deja se stransesera vreo alte 6-7 persoane, la celalalt ghiseu la fel, toata lumea se uita nedumerita si se intreaba de ce nimeni nu face nimic. Casierita de la ghiseul unde m-am pus la coada nu facea nimic, casierul de la celalalt ghiseu la fel. Chiar nu aveau ce sa faca, dadeau din umeri si explicau ca nu au ce sa faca pana nu au disponibila imprimanta. Imprimanta, dupa vreo 80 de pagini, isi cam dadea duhul si se chinuia sa scoata cate o pagina. Asa de repede le scotea incat aveam impresia ca este un mic omulet inauntru care bate la masina. Casierita si casierul deja erau cam satui sa tot fie intrebati ce se intampla si inceapeau si ei sa fiarba, se invarteau pe langa imprimanta uitandu-se fiecare dupa chitanta careia i-a dat “print”. Dupa vreo cateva minute bune, vreo 15-20, pe putin, apare o duduie dintr-un birou care isi cauta foile carora le-a dat “print”. Toate privirele erau indreptate spre ea, privirile cred ca erau acompaniate de cateva cuvinte de duh spuse in gand, macar niste blesteme sa ii moara soarecu cu care a dat click pe butonul de print. Nu cred ca are duduia asa mare vina. Organizarea lasa de dorit. Sa ai o imprimanta la vreo 6-7 ghisee , plus cateva birouri (3-4) este de-a dreptul penibil.

Pana la urma apare chitanta tipului din fata mea. Cand era gata sa primeasca chitanta pentru a o semna, apare un agent de paza care il anunta ca a blocat unul dintre locurile de parcare rezervate bancii. Era chiar masina sefului sucursalei respective. Merge omul, bolborosind din nou, pentru a isi trage masina. Al dracu de naiv acest politist, sa parcheze el asa unde apuca, nu s-a gandit ca a venit la banca sa platesca ratele, a uitat ca aici mai trebuie sa stai cate putin, ca nu cumva sa te apuce dorul pana luna viitoare. Cand se intoarce il intreb daca nu i-a povestit directorului sucursalei cum astepta omul de rand pentru a plati o rata. Mi-a zis ca tot ce si-a dorit este sa se intoarca, sa isi semneze chitanta si sa plece. Toti ne dorim acelasi lucru, sa dam bani daca ii avem de dat, sa semnam si sa plecam. Nimeni nu merge la banca din placere, mai ales cand ai de platit ceva.

Sper ca luna viitoare sa fie mai bine, deja am impresia ca numai mie mi se intampla chestiile astea. Sau o fi in fiecare zi la fel ?

  1. May 28th, 2009

Leave a Reply

