Am dat banii pe carte ?

DA. S-a intamplat (pot sa zic in premiera)  sambata, cand am trecut in pe langa chioscul de ziare, in drum de la cumparaturi. Cartea care mi-a atras atentia a fost “Legea celor puternici” de Steve Fainaru, care a fost distribuita cu Saptamana Financiara . Am nimerit sa iau ultima bucata. ( Trebuie sa ii multumesc femeii de la ghiseu ca a pus cartea la vedere, altfel e posibil sa fi uitat de ea )

De ce am cumparat cartea ? Steve Fainaru atinge un subiect foarte delicat. Cine nu a auzit de razboiul din Irak ? Cine nu a auzit cum ca razboiul ar fi fost declansat pentru resursele petroliere din zona ? Cine nu a auzit de anumite crime de razboi din Irak ? Steve se refera doar la lupta mercenarilor din Irak, un lucru suficient pentru mine pentru a imi atrage atentia.

Trebuie sa recunosc ca, la decizia de a cumpara aceasta carte, a avut un mare aport si reclama facuta cartii pe Antena1/Antena3 .

Primele impresii ? Am rasfoit cartea citiind doar cateva pasaje. Ce am observat cu precadere este atentia lui Steve asupra detaliilor. Sunt detaliate actiunile trupelor de mercenari, pozitia lor in lupta, chiar si pozitiile masinilor intr-o misiune de protectie a unui convoi si altele. Aceaste detalii fac ca faptele prezentate sa primeasca un plus de veridicitate.

Trebuie sa recunosc , cu capul plecat si cu multa rusine, ca nu am citit o carte de vreo 4-5 ani, aici ma refer la literatura.

As vrea, in cele din urma, sa imi fac un obicei prin a cumpara si citi aceste carti. Prin aceste carti ma refer in mare parte la cele puse la dispozitie cu usurinta de 3 mari publicatii din Romania : Saptamana Financiara, Jurnalul National ( prin Biblioteca pentru toti ) si ziarul Adevarul ( prin 100 de carti care trebuie sa le ai in biblioteca )

La dimineata ma voi indrepta spre acelasi ghiesu, sa caut “Complot impotriva Vaticanului” ( distributita cu Saptamana Financiara ) si “Rusoiaca” ( care apare impreuna cu Jurnalul National ).

Citez din reclama televizata de la Biblioteca pentru toti ( Jurnalul National ) ca suna bine:  “Traim intr-o lume cu o mie de posibilitati sau niciuna. O lume in care am ajuns sa uitam cine suntem. Trebuie sa incepem cu noi. Sa redescoperim ce-i al nostru. Valorile, traditia, cartile cu care am crescut. Care trebuie sa existe in fiecare casa. Pe care trebuie sa le dam mai departe. Nu uita niciodata asta. Redescopera. Citeste. ”


  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

