Ce ai face ?

La fel se numeste si un documentar facut de cei de la ABC News. Un documentar ce te pune pe ganduri si iti pune, fara doar si poate, acea intrebare: “Ce ai face?” … m-am uitat la filmulet si ma gandeam ca oricare alt om la doua lucruri: 1. Ce as fi facut daca as fi fost in locul trecatorilor ? 2. Ce ar fi facut alti daca eram eu in locul celui cazut ?

Mi se pare extraordinar ce face acea femeie din final… asa ceva nu prea mai vezi in zilele noastre, are un suflet care este pe cale de dispartie. Defapt, compasiunea, dragostea, acel instinct de a ajuta pe cel de langa tine daca are nevoie sunt de mult uitate.

Este doar un episod dintr-o serie de documentare.

  1. Eu inca refuz sa cred in disparitia sufletului. Da, suntem mai rai, dar nu nepasatori total.
    Merg in fiecare zi cu metroul si se mai intampla sa vad persoane care se impiedica si pica, sau carora li se rostogolesc fructele din plasa. Si tot timpul, dar chiar tot timpul inainte sa ajung eu sa ajut, a fost altcineva pe faza. Precum spuneam mai demult intr-un post al Madalinei, gestul de ajutor este instinctual. Din pacate, vad ca totusi sunt multi nepasatori. Ei sunt peste capacitatea mea de intelegere, sunt ingradita mintal cand e vorba de oameni fara compasiune.

    • Mi-ar placea sa fiu de acord cu tine … insa unele intamplari petrecute in scumpa noastra tara ma face sa cred ca cel putin in jurul meu sufletul este undeva in funal, doar o vorba care incearca putin sa umanizeze, insa se intampla mult prea rar.
      Imi aduc aminte de povesti cu persoane fara adapost plimbate din spital in spital fiindca nu vroia nimeni sa le bage in seama, nu vroia nimeni sa le faca 2 analize sau macar sa le curete ranile. Oamenii fara adapost formeaza, exact cum spunea si tipul in clipul de mai sus, stereotipul cu cele mai multe parti negative. ( totusi din punctul meu de vedere, tiganii ocupa primul loc —> iar vorbeste rasistul din mine ).
      Am vazut faze in care salvarea nu vine la timp cand este vorba de un om al strazii, am vazut cadre medicale care refuza sa atinga un “homeless’, iar cand aud toate astea de ce m-as mira ca persoanele nu sar in ajutor? Este vorba de mentalitate, simt civic si, pot sa zic, chiar cei 7 ani de acasa.

      Eu sunt atat de pesimist in ceea ce priveste ajutorul care-l da un trecator cand vede pe cineva cazut, incat daca as fi la pamant si m-as ridica, cred ca primul lucru care l-as verifica ar fi daca am protofelul si telefonul mobil in buzunar. Cam nasol, dar mi-e jena sa zic, traim in Romania si ceva ar trebui schimbat, defapt ar trebui schimbat cam tot…

  1. October 9th, 2009

Leave a Reply

