A little “Change”

Nu sunt mare fan Puya, dar simplu fapt ca piesele lui se aud peste tot in ultima vreme, ma face inevitabil le ascult si eu. Eu ascult mai mult mesajul pieselor decat negativul lor, si cateodata incer sa le si inteleg. Ce am inteles eu ?… Sunt de acord cu mesajul care il transmite Puya, atat in Undeva-n Balcani, cat si in “noua” piesa, Change. E simplu … ne ducem dracu’ de rapa … asta vrea sa zica. Ne uitam repede la ceas sa vedem daca se face ora 17, ca incep stirile in care un tanar o violeaza pe baba din vecini, in care o mama isi omoara copii sau ca ceva tata si-a violat fiica… De OTV nu vreau sa vorbesc. Incet, incet fiecare televizune are ceva ( sau ceva mai mult ) OTV in ea… Am ajuns ca singurele emisiunii pe care sa le vad sa fie pe Discovery sau National Geographic.

Multa lume insa nu intelege ironia celor doua piese si cred ca Puya chiar ar sustine cele zise in piese. Eu insa vad ca le ia in deradere. Dar ce conteaza pentru un manelist caruia ii merge Guta in masina, iar urmatoarea piesa care ii baraie in boxe este Undeva-n Balcani, in care Puya isi bate joc de ei:

Adu’ lautarii ca am un teanc de aruncat
Ca lumea vrea sa-si auda numele-n microfon
Si banii curg de zici ca-i arunca de la balcon

Asa as putea sa stau sa dau exemple la fiecare vers atat in “Undeva-n Blcani” , cat si in “Change”, dar nu am de gand sa o fac.

Si acum sa ajung la ce vroiam sa zic in titlu, A little “Change”.

Sunt 2 variante ale piesei “Change”

prima varianta ( cea veche ):

si varianta din octombrie ( putin modificata )

Pe langa faptul ca apare vocea feminina, Kamelia ( vocea ei da un plus piesei, si … cam atat, tipa imi e simpatica, dar intrepretarea scenica lasa de dorit ) , Puya a introdus in videoclip si o mica sceneta cu… Dan Diaconescu. Se pare ca Puya a ajuns sa dea totul “mura-n gura”, vazand ca lumea nu prea stie ce inseamna ironie sau sarcasm.

Astea din punctul meu de vedere…..

Si ca tot vorbeam de “Change” , trec la “Changes” – 2Pac , una din piesele mele preferate. Simpla asemanare de nume nu poate sa aduca piesele la acelasi nivel, insa vroiam sa inchei cu ceva ce imi place.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

